מה זה דף נחיתה ולמה הוא משמש?
בעולם בניית האתרים, ישנו מוצר זול יחסית להקמה המוכר בשם דף נחיתה. בעלי עסקים מקבלים לעתים הצעה להקים דף כזה, למרות שכבר יש להם אתר. במאמר הזה נסביר מתי כדאי לבנות דף נחיתה ולמה הוא משמש.
ההבדל בין אתר אינטרנט לדף נחיתה
אתר אינטרנט הוא בדרך כלל אתר עם מספר עמודים. הוא יכלול מידע על החברה, השירותים, ואפשרות יצירת קשר. לעתים אפילו אפשרות לקנות באתר אונליין. לעומת זאת דף נחיתה בדרך כלל כולל עמוד אחד בודד, ללא אפשרות לביצוע פעולות מלבד השארת פרטי יצירת קשר והרשמה.
בנייה של עמוד אחד הוא בדרך כלל הרבה יותר זול מבניית אתר שלם. למרות זאת הייעוד של דף בודד שונה לחלוטין מאתר אינטרנט ואינו מהווה תחליף עבורו או דרך חסכונית להקמת אתר תדמית.
בעוד אתר תדמית הוא הנוכחות של העסק באינטרנט, והאופן בו העסק משאיר רושם על הגולש. דף נחיתה לא מיועד ליצירת רושם. תפקידו של הדף הוא שהגולש שנכנס לדף, יירשם לשירות או ישאיר פרטים ליצירת קשר.
מתי מקימים דף נחיתה?
הקמת דף ייעודי משמשת בדרך כלל למוצר או שירות ייעודיים והוא מהווה את העוגן אליו נקלוט את הלידים שמגיעים מהפרסום. לדוגמא שף מקצועי שרוצה להעביר סדנה דיגיטלית להכנת ארוחות לחג, בדרך כלל ידאג לדף ייעודי עבור הסדנה, וכל מי שיראה את הפרסום ויקליק על הקישור יגיע מיד לעמוד עם פרטי הסדנה על מנת שיוכל לבצע הרשמה.
למה לא להשתמש בעמוד נוסף באתר?
ניתן לפתוח עמוד נוסף באתר לכל מטרה, אולם אם נרצה למקד את הגולש להשארת פרטים מבלי לבלבל אותו בעוד דברים יהיה נכון שאת הפרסום הייעודי נפנה לעמוד שניתן לראות שם מידע רק על הסדנה הייעודית.
מחקרים מוכיחים כי חוסר מיקוד גורמים למשתמשים לעזוב את האתר ולא לבצע הרשמה, למוצר או השירות המפורסם. על מנת לגרום למיקוד הגולש, חובה שיהיה דף נפרד שלא יכלול שום דבר מעבר למוצר הבודד. זוהי הדרך היעילה ביותר לקלוט הכי הרבה לידים מהפרסום.
ההמלצה לבנות דף נחיתה ייעודי, אינו סותר את האפשרות להקים עמוד נוסף באתר ולספר על השירות הייעודי. כך נוכל להבדיל גם בין הלידים שמגיעים מהפרסום הייעודי, ללידים שמגיעים מקהילת הגולשים הרגילים של האתר.
מיקוד נכון של דף ייעודי
ההבדל בין עמוד פשוט באתר, לדף ייעודי הוא גדול מאוד. בעוד בכל עמוד נוסף באתר שנבנה נמשוך באופן אוטומטי עיצוב ותבנית דומה לשאר העמודים באתר. בניית דף ייחודי, מצריך מחשבה רבה בעיצוב ואפיון מחדש. הדגש החזק שנשים באפיון יהיה מיקוד המידע המדוייק שנרצה להעביר ללקוח. לאחר מכן נצבע את האתר בצבעים המתאימים למוצר והשירות הייעודיים.